AKTUELLT

Under en längre tid har vi inte varit så aktiva på vår hemsida. Nu tar vi nya tag och blåser liv i  den här rubriken som tidigare var den del av hemsidan  som informerar om det som är mest aktuellt. Det betyder att det gäller att ha öron och ögon öppna för att ta del av det senaste. Även under rubriken KALENDER finns aktuell och värdefull information.

Nu är det höst och vi har kommit in en bra bit i november månad. Vintern gör sig påmind genom att den tidigare relativt varma perioden nu har lämnat oss  och det har blivit kallare med några minusgrader på nätterna. Vi har firat  Allhelgonahelg och  tänt  ljus för att och minnas våra nära och kära som inte längre är med oss.

Den  7 november visade föreningen  DU SOTIGE VALLON – en film av Anders Hanser. Ett 60-tal besökare hade kommit till Joar Blå. Filmen var mycket uppskattad och filmmakaren Anders, som var på plats, fick ta emot värmande applåder.

Första adventshelgen (26-27 november) kommer Funktionsrätt Enköping (FRE) att åter anordna en julmarknad i Paushuset. Föreningen avser att vara närvarande och ställa upp med ett bord. Tid: Lördag 10-16 och söndag 11-16.

Måndagen den 5 december är det traditionsenlig årsavslutning med julegröt och julmusik. Se vidare under rubriken KALENDER.

När året lider mot sitt slut uppdaterar vi den här sidan med det senaste och under ruriken KALENDER kommer det att finnas uppgifter om de evenemang som vi planerar för våren 2023.

SWISHA EN GÅVA NU!

Nu är det enklare att bidra till kampen mot stroke.
Swisha en gåva till Strokefonden 900 53 07.

Anneli Djurklou

Ekolsundsvägen 1