Internationella Strokedagen

Vi återkommer med information om vad dagen eventuellt kan innehålla för aktiviteter

Månadsmöte

På grund av restriktionerna med anledning av pandemin är månadsmötet inställt

Teatercirkel

Teatercirkeln träffas varje onsdag kl. 13.00 på Wallinska gården under ledning av Hans Borg. Vi räknar med att komma igång onsdagen den 2 mars. För säkerhets skull kontakta Hans på 0171-800 51 för att ta reda på vad som gäller.

Föreningsstämma

Kyrkans hus - Mariasalen Enköping

Årsmötet äger rum i Kyrkans hus - Mariasalen. Sture Träff medverkar och berättar.

Månadsmöte

Månadsmötet äger rum i Konsthallen i Tingshuset. Under ledning av konstföreningens ordförande Bo Sundqvist visas aktuell utställning.Bilden visar världens största strutsägg, som är tagen i samband med föreningens bussresa våren 2021 till strutsfarmen i Borlänge.

Månadsmöte

Teatergruppen framför skådespelet SELMA LAGERLÖF på Kompassen.

Internationella Strokedagen

Temat för Strokedagen är Livslång Rehabilitering. Vi återkommer med information om vad dagen eventuellt kan innehålla. Se vidare annons i EP.

Sommaren på Sommarro

Sommarro

Under sommaren är Sommarro öppen för alla. På fredagarna ansvar strokeföreningen för serveringen. Kom och gör oss som jobbar sällskap, ta med en vän eller två, ta en fika och njut av den fantastiska miljön. Sommarro öppnar den 15 maj och håller öppet varje dag mellan 11.00 - 16.00. Håll öron och ögon öppna..... Kanske […]

Du sotige vallon – En film av Anders Hanser

Joar Blå

Filmen visas på Joar Blå måndagen den 7 november kl.13.00.Biljetteterna kostar 100 kr. Anmälan till May-Britt Waghorn på tel. 070-277 03 53. På bilden syns vallonerna till höger och filmmakaren Anders Hanser till vänster.

Sek100

Julmarknad

Paushuset

Julmarknaden anordnas även i år av Funktionsrätt Enköping (FRE) och äger rum den 26 och 27 november. Föreningen tänker vara med. Vi tycker det är ett fint sätt att fira första advent och uppmärksamma föreningen och vad den står för. Tid: Lördag 10-16 och söndag 11-16.

Julmarknad

Paushuset

Måndagsmöte med Julegröt och julmusik

Kyrkans hus - Mariasalen Enköping

Årets sista månadsmöte blir också avslutningen för 2022. Som vanligt blir det god julegröt och goa skinkmackor som vi njuter av när jultomtarna sjunger och spelar.